Nog even wat over het reserveren op afstand

31 mei 2020


Beste leden,

We hangen nu zo’n 3 weken op afstand af en gezien de reacties levert dat eigenlijk weinig problemen op. Toch hierbij nog wat informatie en tips om jullie wat meer duidelijkheid te geven omtrent de regels en waarom we dit nu zo doen.

    Het Corona virus kwam sneller dan het foutloos op kunnen leveren van dit stukje software door de software leverancier. Gebruik het daarom nu alleen op de manier zoals wij steeds voorstellen en heeft de leverancier de tijd om het pakket, voor nu, zo goed mogelijk werkend te maken. Er zitten namelijk nog wat mankementen in.

    De reden voor het afhangen op afstand is het vermijden van drukte in het halletje waar het altijd zo gezellig kon zijn, samen kijkend naar het scherm. Toch maken we nu weer mee dat er toch weer meerderen tegelijk in het halletje zijn om op het scherm te kijken. Waarom is onduidelijk want je kunt toch niets meer aan je reservering veranderen. Hierdoor wordt de loop naar de toiletten geblokkeerd en kunnen we ons niet houden aan de 1,5 meter tussenruimte tussen elkaar. Daarom hebben we nu moeten besluiten om het afhangbord, per direct, helemaal uit te zetten met het scherm op zwart.

    Het reserveren van een extra partijtje nadat je bent uitgespeeld is nu alleen nog mogelijk vanaf je smartphone. Omdat iedereen daar intussen goed mee uit de voeten kan zal dit niet al te veel tijd kosten voordat je weer de baan op kunt.

    Om sneller te kunnen zien of er wel ruimte is op de banen om opnieuw te kunnen reserveren hierbij een tip; op onze website staat een zogenaamde ‘widget’ (een website App) waarop je snel kunt zien waar en wanneer je terecht kunt, dit voordat je de reserverings-stappen helemaal moet doorlopen. Deze widget is op je pc maar ook op je smartphone te zien ( op pc rechts, op smartphone naar beneden scrollen). Ook als je thuis je reservering maakt is het goed eerst hier naar te kijken. Zie een foto en uitleg van de widget onder deze tekst.

    Er zijn mensen die nog met een oude knltb app werken die eigenlijk buiten gebruik moet. Dit kan problemen veroorzaken in het reserveringssysteem. Gebruik dus die app niet om banen mee te reserveren. Het toch gebruiken kan er toe leiden dat je reservering verwijderd wordt! Over enkele weken wordt de nieuwe ClubApp versie 2.0 actief en mag die wel volop gebruikt worden, met veel meer functionaliteiten. Je krijgt hier bericht van. Voor nu het advies om die oude app nu al van je smartphone te verwijderen, dan kun je later direct de nieuwe ClubApp gaan gebruiken.

    Sluit jouw reservering op afstand qua tijd strak aan op een vorige boeking op die baan. Dus laat geen gaten van bv. een half uur (zoals wel gebeurt!). Ga dan naar een andere baan waar jouw tijd wel goed op aansluit. Gaten laten levert een inefficiënt baangebruik op. Het toch creëren van grote gaten kan er toe leiden dat je reservering verwijderd wordt.  

Hierbij een afbeelding van de widget ‘Beschikbare banen’ op onze website.  

Kies een dag (vandaag, morgen of datum) en een tijdvak waarin je alle banen wilt zien.  

Rood betekent baan bezet op die tijden. Bijvoorbeeld baan 1 is vandaag bezet van 09.30 tot 11.45. Je kunt baan 1 dus pas reserveren vanaf 11.45. En zo kun je baan 3 reserveren vanaf 10.45. Baan 4 is helemaal vrij.  

Ga daarna je reservering maken onder Mijn Club en vul die dag, baan en tijd in. Het systeem geeft je dan precies aan met het groene vinkje, wanneer je gaat starten.  

Op deze manier, door eerst hier naar te kijken gaat het reserveren van je baan sneller. Je weet al van tevoren waar je heen wilt. Dit omdat de widget rechtstreeks gekoppeld is aan het reserveringsproces.    

Mochten er nog dingen onduidelijk zijn stuur me gerust een email naar [email protected] en ik probeer je z.s.m. te helpen of uitleg te geven.  

Bedankt voor je medewerking en veel succes.

Groet,
Ad de Laat

Nieuwscategorieën


Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit nieuwsbericht
Om te kunnen reageren dien je ingelogd zijn. Inloggen

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 416 320 533

Park De Schroef

Prins Hendrikstraat 82
5151 GB Drunen